Några kramar till...

... sen drar jag vidare.
.
Min roadtripp har ju knappt börjat än... Norrköping och knarkmässan var bara det första stoppet... lite senare idag så sätter jag mig på tåget för vidare transport till Arlanda där ett flyg väntar på att ta mig till Molde via en mellanlandning i Oslo... jag ska föreläsa där i morgon och det ska jag berätta för er är någonting som jag är väldigt nervös inför... men det får jag ta och skriva om här lite senare... för nu... så är det ju faktiskt knarkmässan som gäller fortfarande... här och nu är ju som ni vet alltid det bästa stället att befinna sig på.
.
Idag så ska det minglas bland alla dessa människor som besöker en knarkmässa utan några droger.
.
En sak som jag lagt märke till på denna mässan är det där med tobaken... den tar en större plats än någonsin tidigare på denna mässan... och jag gör en liten privat reflektion... eftersom jag satt sidan om en hälsotjej igår som jobbade med rökavväjningsprogram så fick jag en liten insikt... om att det finns ju massa stålar att hämta i det eftersom det ju är rökförbud både här och där och överallt... och så är det nog tyvärr med det mesta inom knarkmässevärlden... precis som inom den "vanliga" ilegala knarkhandeln så handlar tyvärr det mesta om pengar... även i den drogria knarkvärlden som ju ofta handlar om olika behandlingar, forskning, medicinering, provtagningar och alla möjliga och omöjliga saker... lite synd om ni frågar mig... jag hade nog önskat att det handlat lite mer om människan.

Kommentera inlägget här :