Scientologernas...

... hemligheter (del 2).
.
Tittade jag nyss på... bara för att jag var lite nyfiken... och jag lärde väl mig inte direkt något nytt... tycker att det är ganska intressant hur det funkar med dessa... jag måste nog trots allt kalla det för sekter... bara det att en av hemligheterna man kan komma i kontakt med när man har donerat tillräckligt med stålar handlar om en snubbe från rymden som sedan han kom till jorden har hållits inlåst någonstans (eller någonting i den stilen) är ju snudd på helt fantastisk... och jag kan faktiskt mycket väl förstå att man vill hålla det lite hemligt... det finns nog människor som har lite svårt för den informationen... vilket tydligen också var själva anledningen att det var hemligt... ren omtanke med andra ord... jag hade nog personligen behövt betala en smärre förmögenhet för att komma så långt i min "utveckling" att jag hade kunnat ta emot den informationen.
.
En sak är i alla fall helt klar när det gäller Scientologerna... att de har rätt bra koll på sina medlemmar.

Kommentarer :

#1: richard

NA är oxå en sekt, fast en godartad sådan

Svar: Definitivt... men jag måste få lov att säga att det hade varit lite med spännande om vi i NA också hade haft en inspärrad rymdgubbe som "hemlighet"... så lite avis är jag nog ;-).
kram
peter

skriven
#2: EvaT

Vi har en som oftast är uppe i det blå ;-)

Svar: Det är ju tur det... annars så hade vi ju varit alldeles för tråkiga ;-)...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :