Skolka...

... kanske är fel ord.
.
Jag har faktiskt bett min grupp om ledigt och det gick bra... men ändå känns det lite grann som att jag skolkar från skolan... detta trots att jag om några minuter ska sätta mig i min bil och åka till en annan skola... jag ska nämligen iväg och föreläsa på en skola i Halmstad... och det blir inte den sista gången heller... jag kommer att skolka en dag i nästa vecka också... på tisdag... min grupp har gett mig ledigt då också men eftersom jag vet hur mycket vi har att göra på väldigt kort tid så känns det ändå lite så där att inte kunna vara i skolan... och det är egentligen ett väldigt gott tecken... för så mycket tycker jag om den grupp som jag medverkar i... att jag inte vill vara frånvarande en enda sekund.
.
Jag tycker att det är lite småjobbigt att ställa mig utanför min grupp om så bara för en dag eller två.
.
Men idag är idag och idag så ska jag föreläsa... och är också himla skoj... som vanligt är jag lite nervös men samtidigt så kan jag känna i hela kroppen hur mycket jag tycker om den utmaningen det innebär att vara ute och föreläsa... jag är ju en kille som gillar det spännande och gärna utforskar det okända... som nu... en helt ny klass... nya ansikten... hur ska det gå?
.
Livet är ett spännande äventyr.

Kommentera inlägget här :