Stor eller liten...

... resväska?
.
Jag får snudd på panik när jag tänker på hur jag ska få ihop det i nästa vecka... men nu börjar så sakteliga en plan ta form... och jag pratar inte om redovisningen i skolan på måndag utan om att jag ska åka iväg på en liten roadtripp... heter det så även om man mest åker tåg och flyg?
.
Det kan vara lite rörigt att hitta en fungerande strategi när det är många trådar som ska passa ihop.
.
Att jag stressar upp mig en liten smula är väl av den vanliga anledningen... jag vill ha kontroll... och som säkert de flesta redan vet så skapar ju det kontrollbehovet en känsla... nämligen paradoxalt nog en känsla av kontrollförlust... det är bara när jag försöker få kontroll över saker och ting som jag känner kontrollförslust... aldrig annars.
.
Nu har jag förvisso relativt bra "koll" på grejerna ändå... det fattas bara några små pusselbitar... som vilken resväska jag ska ha med mig... en biljett från Kastrup till Halmstad... en kostym... leta reda på alla mina andra biljetter (det är ett helt gäng olika biljetter som jag behöver ha med mig) och skriva ut dem... och lite annat smått och gott som just nu gör sitt bästa för att få mig ur balans och superstressad... jag VET att det kommer att lösa sig... men just nu så känns det inte så... ska jag välja en liten eller stor resväska?
.
Frågan är egentligen helt bizzar... och jag kommer naturligtvis att släpa med mig min största resväska... fylld med grejer som jag inte ens kommer att packa upp... saker som jag packat ner "fall i fall" de skulle behövas... herregud... att jag bara orkar.

Kommentera inlägget här :