Här ute på landet...

... har vi det bra.
.
Snackade lite med mina fyrbenta grannar när jag kom hem från skolan idag... för en gång skull så var det ju faktiskt fortfarande ljust när jag parkerade min bil på gårdsplanen... och eftersom min kära kollega och klasskompis älskar kor så tyckte jag väl att det var på sin plats med lite närkontakt... och jag måste få lov att säga att mina grannar korna är väldigt trevliga att ha att göra med... det är en ganska stor familj i alla möjliga åldrar och storlekar... och de verkar trivas alldeles förträffligt här ute i Brännebassalt.
.
Min granne tjuren har ingenting emot att posera lite framför kameran... hans tjejer däremot håller lite lägre profil.

Kommentarer :

#1: mimmi

Jag beundrar kossorna och deras fina blanka päls..Ja, deras kost består ju mest av gröna gräs & blad..jag har börjar mixa en grön drink om dagen..jag tänker att jag ska bli lika stark och fin och blank som en ko.. Ibland hinner jag inte läsa din blogg varje dag..men nu har jag läst ikapp och vill bara säga att det är kul att följa dig..

Svar: Visst är kossorna fina ;-)... och jag är glad över att du vill fortsätta att läsa min blogg ska du veta... det är ju mycket roligare att skriva när någon läser.
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :