Oro...

... är ingen behaglig känsla.
.
Jag är just nu orolig för min dotter... och oro är en mycket obehaglig känsla... jag vill inte skriva om vad det handlar om men som alla föräldrar finns det naturligtvis hur mycket som helst att oroa sig för när det gäller våra barn... och känslan är ju densamma... oro känns ju likadant... en väldigt obehaglig känsla inne i min kropp... och för mig känns den allra mest i min mage.
.
Visa mig den förälder som inte oroar sig för sitt barn... vi vill väl alla att våra egna barn ska ha det bäst... alltid.
.
Livet på livets villkor innebär inte alltid att det är som jag vill... ganska sällan faktiskt... vad jag kan göra oavsett vad det gäller är att till en början acceptera verkligheten precis som den är... innan jag gör det finns det ingen möjlighetet för mig att förändra någonting... för jag har nämligen lärt mig att all förändring börjar med ett accepterande... hur jobbigt det än kan vara att acceptera en verklighet som inte alls ser ut som jag vill att den ska se ut

Kommentera inlägget här :