RSK-mötet...

... fortsätter.
.
Nu sitter jag på Folkets hus i Bagis och väntar på att RSK-mötet ska fortsätta... RSK är en förkortning för RegionServiceKommité... och jag fick gaktiskt fråga om jag hade rätt nu när jag skulle förklara vad förkortningen stod för... vi har en himla massa förkortningar i vår gemenskap... det enda ställe där jag hittat fler förkortningar i mitt liv var nog faktiskt när jag gjorde lumpen en gång i forntiden... där var det enbart till förkortningar... på ALLT och lite till... annars så finns det inga större likheter mellan NA och det millitära... snarare tvärtom... i det millitära lärde jag mig att döda fiender... i NA räddar vi liv... en viss skillnad... eller hur?
.
Jag slutade inte att kämpa... jag gav upp.
.
I det millitära fick jag lära mig att ropa hurra när jag hopade upp ur en skyttegrav och sprang mot en säker död... och helt ärligt så fattade jag aldrig riktigt grejen... visserligen så förstod jag det där med att kämpa eftersom jag jag ju alltid har varit en tävligsinriktad människa... och det var väl också bland det svåraste när jag utkämpade min förhoppningsvis sista strid med drogerna... för att kapitulera och ge upp var ju inget jag lärt mig tidigare.
.
Mitt bästa beslut i hela mitt liv var när jag gav upp... vilket inte innebar att jag behövde sluta kämpa... nej det innebar enbart att jag kapitulerade inför det faktum att jag aldrig någonsin skulle komma att kunna kontrollera mitt drogande... och idag så sitter jag på ett RSK-möte för att ge tillbaka det som så frikostigt har givits till mig... och jag har ocså lärt mig att det enda sättet att behålla någonting... är att ge bort det.
.
 

Kommentera inlägget här :