Ångest...

... ska det handla om idag.
.
Jag har ju fått lära mig en hel del om ångest den senaste tiden... min terapeut har förklarat mekanismerna som styr denna känsla och även förklarat vad som händer i mig när jag blir så rädd att jag får ångest... eller vad man nu kan välja att kalla det tillståndet jag hamnar i för... jag har ju varit en smula skeptisk till just ordet ångest och inte velat kännas vid att jag skulle kunna drabbas av denna åkomma... nu har jag väl ändrat mig en liten smula och kan åtminstonde ta ordet i min mun utan att förneka min egen känsla... av... ja... okej då... ångest.
.
Livets vägar äro outgrundliga... och för in mig på stigar jag knappt vågat drömma om... spännande.
.
Just idag så är jag på väg till Göteborg för att lyssna på en föreläsning om just ångest... och det ska bli väldigt spännande tycker jag... kunskap är onekligen någonting som hjälper mig på min resa genom livet... och just den resan har ju visat sig vara så himla mycket intressantare än vad jag någonsin våga drömma om den senaste tiden... det händer grejer i mitt liv som gör mig stum av tacksamhet... jag är verkligen en lyckligt lottad kille... och just nu så ÄLSKAR jag livet... och kan samtidigt tycka att det ska bli intressant att lyssna på en föreläsning om... ångest... är detta normalt?

Kommentera inlägget här :