Att leva...

... i nuet.
.
Jag håller ju som jag säkert redan har skrivit här någon gång på med att skriva i mitt 10-steg... och nu har jag bara två frågor kvar... och dagens fråga var... 
  • På vilket sätt hjälper det tionde steget mig att leva i nuet?
... och det är ju onekligen en väldigt intressant fråga... jag har ju lite olika trix för mig när det gäller att befinna mig i nuet... som jag kan praktisera med lite skiftande resultat... ni vet vissa funkar vissa dagar och andra dagar så funkar typ... ingenting... en sak som jag praktiserat med framgång flera gånger är att försöka använda mig av mina sinnen... för om jag focuserar på vad jag ser, känner, hör, luktar och smakar fullt ut så blir resultatet att jag på köpet hamnar i det där som kallas för... nuet.
.
Här och nu är allt som finns.
.
Nu har väl detta inte så mycket med mitt 10-steg att göra men det spelar inte så stor roll... och vad jag skriver som svar på den frågan är inget som jag tänker skriva om här... inte just nu i alla fall... det får vi ta någon annan gång.

Kommentera inlägget här :