Fågelkvittret...

... väcker mig på morgonen.
.
Det är vår i Brännebassalt... sover med öppet fönster och väcks strax innan klockan ringer av fåglarnas kvitter... de väsnas rätt bra ska jag få lov att berätta... men... fågelkvitter är mumma för själen... och ingenting som jag stör mig så mycket på... tvärtom så känns det lite skönt att vakna ute i naturen... någonting som jag ju faktiskt kan ta för givet eftersom jag ju bor mitt ute i skogen... en sak som jag lärt mig här ute är att det är ett himla väsen i tystnaden... jag kommer fortfarande ihåg den dagen då jag stängde av stereon och satte mig i min trädgård och lyssnade på tystnaden... som var allt annat än tyst.
.
Nu är det vår ute i Brännebassalt... fåglarna kvittrar och man kan sova med öppet fönster igen.
.
Medan jag bloggar tittar jag mig omkring... ser på och förundras över miraklet när det växer fram ett nymålat kök runt omkring mig... livet är sannerligen fyllt med intressanta överraskningar även här ute på landet... me like.

Kommentera inlägget här :