Lite...

... skrivkramp.
.
Satte mig precis här och skulle börja skriva några rader... och det blev så där härligt blankt och tomt mellan mina öron när jag kom på att jag inte hade den blekaste aning om vad jag skulle blogga om idag... så jag tog ett steg tillbaka... tog fram ett litet hjälpmedel som jag har till hands... nämligen mitt stegarbete... jag håller på att skriva i slutet av mitt 10-steg och frågan som jag svarade på handlade om vikten av att upprätthålla en gnutta självdiciplin... och det kan ju jag tolka lite som jag vill... för mig handlar det mycket om att göra saker som är bra för mig regelbundet och inte låta mig styras av mina känslor och aggera ut som jag brukar när jag inte riktigt orkar göra det där som är bra för mig ... ni vet... det där vanliga... sen... ska bara... och i morgon.
.
Jag behöver inte alltid veta vad jag ska skriva på min blogg... jag kan skriva ändå.
.
Så därför sitter jag nu här och skriver blogg utan att jag vet vad jag ska skriva om... och skriver ändå... bokstäver blir till ord... orden bildar meningar... och jag gör det som jag bestämt mig för att göra... skriver... och idag så fick jag reda på att jag kan skriva utan att ha någonting att skriva om... vad det nu ska vara bra för... och det behöver jag inte veta... huvudsaken är att jag tror på själva grejen med att upprätthålla en rutin... i detta fallet att skriva blogg... och gör jag bara min grej så kommer mer att visa sig... det är jag fullständigt övertygad om... och vet ni vad... det känns rätt bra nu när jag fått ner några meningar... lite en känsla av att jag är en kille man kan lita på som gör det som jag bestämt mig för att göra... och jag gillar den känslan eftersom jag ju vill vara en kille att lita på.

Kommentera inlägget här :