Socialt...

... företagande.
.
Idag så ska det handla om socialt företagande... om en timme ska jag befinna mig på Andersberg i Halmstad och träffa lite människor som brinner för det här med socialt företagande... vi är ju några stycken som tycker att det är en väldigt bra idé att skapa förutsättningar för människor i utanförskap att få en möjlighet att komma in i inanförskapets varma famn... för visst behöver vi människor ett samanhang där vi kan få känna oss behövda... och att starta upp ett socialt företag som sätter människan i centrum har visat sig vara ett alldeles utmärkt för att göra just det... och jag vill mer än gärna bidra till att skapa ett samanhang där man kan få känna sig både vacker och värdefull.
.
Vi behöver alla varandra... 
.
Naturligtvis så har vi på VågaVa i Halmstad STORA planer för hur detta ska gå till... och jag känner mig väldigt hoppfull för att vi ska kunna förverkliga dessa drömmar... för är det en sak som jag har lärt mig sedan jag blev drogfri och var med och bildade vår förening så är det att vi kan göra precis vad vi vill om vi inte petar i oss den där första drogen... precis vad vi vill... och eftersom syftet är gott och våra ambitioner är goda... så tror jag på vår idé.

Kommentera inlägget här :