Vardagen...

... är inte grå längre.
.
Visserligen så är himlen grå utanför mitt köksfönster när jag tittar ut... och det är måndag morgon... en inte alltför trevlig dag i mitt liv som arbetande aktiv alkolist och narkoman... för jag hade faktiskt en sådan period i mitt aktiva liv... där jag jobbade, söp och knarkade... samtidigt... det fanns t.o.m. en tid då jag lyckades med konstycket att dela upp dessa händelser... d.v.s. att jag jobbade... söp... knarkade... och vaknade på måndagsmorgonen utan att ta en återställare eller peta i mig någon drog... utan bara steg upp och åkte till jobbet för att det var "vardag"... och då kan jag lova er att jag INTE tyckte om den grå vardagen.
.
Den här killen hade ingen aning om att han hade några som helst problem med droger.
.
När jag fixade att dela upp mitt drogande och var nykter på mitt jobb så hade jag ingen aning om att jag hade något problem med droger... att det för det mesta gick åt helvete när jag söp och knarkade trodde jag på fullt allvar berodde på... otur... och att jag hade väldigt mycket... otur... de enda dagarna då livet funkade ganska bra var... tro det eller ej... vardagarna... idag så kan jag se ett samband... jag tror att det berodde på att jag då var nykter när jag jobbade... någonting som ändrades till slut... när jag gick in i dimman och var drogad... typ... alltid... även när jag jobbade... då blev både vardagen och helgen grå till slut.
.
Idag är det måndag igen... vardag... och en dag fylld av... färg.
 

Kommentera inlägget här :