Anonyma...

... narkomaner.
.
Idag så ska vi åka till Stockholm och göra NA-service... en hel helg tillsammans med människor som brinner för att ge bort vad de har fått... ett drogfritt liv som funkar... och det där med att vara anonym behöver inte betyda att vi är så himla hemliga... min tolkning är mer "utan ansikte"... och det betyder att vi alla är precis lika mycket värda... det gillar jag.
.
För mig så är anonyma narkomaner en väldigt kärleksfull och tolerant förening.
.
Jag tycker att det är en gåva att kunna åka omkring ute i den stora vida världen och ha möjlighet att gå på ett NA-möte... men jag måste samtidigt komma ihåg att det görs sig inte av sig själv... det är tack vara att det finns människor som gör service... precis som vi ska göra denna helgen... och service är samtidigt ett fantastiskt sätt att känna sig delaktig i en gemenskap... en gemenskap vars syfte är att föra budskapet vidare till den beroende som fortfarande lider... för vi kan bara behålla det vi fått genom att ge bort det.
 

Kommentera inlägget här :