IKEA...

... dag.
.
Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder... eller så kan man utnyttja de lite mulna dagarna till andra saker än utomhusaktiviteter... som idag... en perfekt IKEA-dag... och eftersom söndagarna från min barndom är ett minne blott... kommer ni ihåg när det var stängt i ALLA affärer på söndagarna... och vet ni vad... även om jag nu kan tycka att min barndoms söndagar var ohyggligt tråkiga så tror jag att de var bra för oss... att vi "moderna" människor kanske skulle behöva en och annan riktigt tråkig dag då vi inte gjorde någonting mer än möjligtvis såg på färg som torkade.
.
Jag minns min barndoms söndagar som väldigt tråkiga... vilket kanske egentligen var rätt bra.
.
Egentligen så är vi ju aldrig riktigt lediga längre... de flesta av oss har alltid något på gång... och eftersom det inte finns en "vilodag" i veckan längre så får vi istället köpa oss den tiden... vilket inte är så himla enkelt... för vem vill ha tråkigt... och pallar man inte ha tråkigt så fyller man ju den lediga tiden med allt möjligt... så avkoppling har ju blivit något helt annat än vad det var på min barndoms tråkiga söndagar då det inte ens fanns något roligt på TV:n att titta på... det var typ helgmålsbön mest hela dagen... idag är allt helt annorlunda... bättre dag att åka till IKEA på finns ju bara inte... detta trots att jag mycket väl vet att jag skulle behöva minst en vilodag i veckan för min personliga del... men va fan... jag får väl hinna med och vila en annan dag.

Kommentera inlägget här :