Sexbrottsling...

... i ung ålder.
.
Läste i blaskan om att en 10-årig tjej blivit anklagad för våldtäkt... hon blev tydligen t.o.m. inlåst för att ha förgripit sig på en 4-årig kille... jag häpnar... tror inte för ett endaste ögonblick att denna tjejen är något sexgalet monster... lika lite som jag var när jag lekte doktor hos min dagmamma när jag var liten... för jag vill minnas att jag och en av tjejerna där fick för oss att leka lite "vuxenlekar" vid ett tillfälle... vi hade naturlitvis inte en blekaste aning om vad det innebar egentligen... och blev oerhört förvånade över vår dagmammas reaktion när hon hittade oss bakom en dörr med byxorna nerdragna... vi fattade ingenting... vare sig av själva "leken" eller reaktionen... och jag kan lova er att vi inte hade några dolda avsikter eller på något sätt utnyttjade varandra sexuellt... vi var bara barn som inte visste bättre... varken mer eller mindre.
.
Att skamma små barn kan ge stora konsekvenser i deras fortsatta liv.
.
Varför jag skriver om detta beror lite på att jag inte kan låta bli att fundera över hur det ska gå för den här tjejen i framtiden... snacka om att ha blivit "skammad"... hon har nog lärt sig en äxa som heter duga... och jag tror inte att det är en "bra" läxa... att barn är nyfikna behöver inte innebära att de är galna sexmonster.
 

Kommentarer :

#1: Eva

Så sant så.

skriven

Kommentera inlägget här :