Slut...

... på semestern.
.
Jaha... om någon timme så är jag tebax på jobbet... och det börjar väl så där kom jag alldeles nyss på... för just nu så slog det mig att vi ändrat arbetstiderna... jag börjar inte längre klockan 09.00 utan 08.00... och kommer alltså att komma försent på min första dag efter min semester... gör om gör rätt... jag tänker inte ändra på min morgonritual utan istället ställa om min klocka och gå upp en timme tidigare imorgon... världen lär ju inte gå under för att jag kommer en timme för sent.
.
Det kunde ha varit värre... idag vet jag vad jag gjort.
.
Jag har varit med om betydligt värre första dagar efter en semester... och det beror nog till största delen på att mina semestrar har tett sig helt annorlunda genom åren som gått... förra året så hade jag väl lite seperationsångest från sommaren... det har jag inte idag... idag så är jag i en helt annan process... vissa dagar är jag rädd och andra dagar så känner jag mig väldigt tillfreds... men summa summarium så känna det som om jag är på väg... framåt... både i den yttre och den inre världen... och egentligen så känns mitt liv väldigt levande... men det ska jag återkomma till en annan dag.
 

Kommentarer :

#1: Åsa

Underbart, fortsätt så!:);)

Svar: det är planen ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :