Solen lyser...

... över Brännebassalt.
.
När jag tittar ut genom fönstret så ser jag just nu en klarblå himmel... och det var faktiskt ett litet tag sedan sist... jag brukar väl inte bry mig så himla mycket om vad det är för väder... men... under några dagar så har jag faktiskt gjort det... och inte bara brytt mig om det utan även (ve och fasa) stört mig på att det regnat... regnet har helt enkelt hindrat mig från att göra det jag vill göra... att vi ska kunna bygga klar våran nya trappa... och därför så har jag med ett visst mått av irritation täckt över sågen och morrat besviket i några dagar... typ två.
.
Det tar sig... sakta och efter många regnavbrott så växer vår nya trappa fram.
.
Jag håller tummarna för att vädret håller i sig så att vi hinner klart med trappan idag... även om jag måste erkänna att jag gillar att ha ett projekt på gång... men efter en trappa så finns det fler projekt att färdigställa... t.ex. kakla ett badrum... och inreda ett gästrum... eller... ja ni fattar... det är skoj att skapa saker... allra helst tillsammans.

Kommentera inlägget här :