Vardagens...

... äventyr fortsätter.
.
Jag har ju trots allt ett himla shysst jobb och då blir det ju inte så svårt att börja jobba efter en semester... och efter att ha börjat med att komma för sent första dagen så lyckades jag gå upp en timme tidigare idag... och det är ju bra... vem har sagt att det inte går att lära gamla hundar att sitta... gör om gör rätt funkar hur bra som helst... och det är ju bra... och skönt... det hade ju inte varit så skoj att bli tvingad att göra samma misstag om och om igen hela tiden... en gamla visan har jag ju redan levt i alldeles för länge när det gällde mitt missbruk... då gjorde jag ju om samma misstag om och om igen på daglig basis... och fattade inte att jag gjorde det... trodde ju att mina problem berodde på en massa andra saker... typ grannar och sånt.
.
Det fanns en tid då jag trodde att det var jag som var Gud... jag hade tack och lov... fel.
.
Idag så är jag en människa bland andra människor... jag har lärt mig att be om hjälp... göra förändringar... göra om och göra rätt... ja kort sagt... jag har till stor del slutat att vara Gud i mitt eget liv... och tro mig när jag säger att det är betydligt enklare att leva så.
 

Kommentera inlägget här :