Måndag...

... morgon.
.
Jaha så var det då måndagsmorgon igen... och jag skulle ljuga om jag sa att jag skuttade upp ur sängen i morse... nä det tog faktiskt emot liote grann att gå upp... men jag gjorde det ändå... det där med att snoza och somna om ett par gånger på morgonen tror jag inte på... det är lättare att bara gå upp direkt... även om det kan ta emot... det är inte förhandlingsbart eftersom mina morgnar hade blivit väldigt stressiga om jag somnade om gång på gång... för så är det ju... jag hade inte nöjt mig med att somna om en gång... nä nä... om och om igen är min melodi vad det än gäller... mycket vill alltid ha mer.
.
Det är himla skönt i sängen på morgonen... idag så ville jag ligga kvar.
.
Så här är det med massor av grejer i mitt liv... jag har liksom inte råd att gå på känslan utan är tvungen att låta förståndet säga sitt... som t.ex. när det gäller att gå ner på gymmet... yoga... gå upp på morgnarna... strunta i att tända den där ciggen jag kan få lust att röka... eller att ta den där första drogen... min första känsla som narkoman är ju alltid ja tack när det gäller droger... innan förståndet berättar för mig att jag inte knarkar längre... det är ju därför det är så viktigt för mig att påminna mig själv om vem jag är... att jag är en beroende... och som beroende så är ju en för mycket och tusen inte nog... det får jag aldrig glömma bort... inte någon dag i veckan.
 

Kommentera inlägget här :