Putte Kock...

... minns jag.
.
Vi satt precis och pratade om hur mina jular har sett ut genom åren som gått... mest av den enkla anledningen att vi har det så himla bra denna julen här hemma i Brännebassalt... både lungt, fridfullt och huset fullt av nära och kära... hela paketet med andra ord... men nu var det inte det jag tänkte på utan hur kort (eller långt) mitt minne är... för när jag ska dra mig till minnes mina tidigare jular så hoppar jag över nästan 50 år direkt... för jularna jag minns bäst var jularna hemma hos min mormor... men fråga mig om julen för tre år sedan och jag har inte en aning... förra året var jag på Bali och året innan i Indien... men innan dess... inte en aning... helt tomt mellan mina öron.
.
Putte Kock minns jag... 
.
Och det är skumt det där med minnet och mig... jag kan inte låta bli att förundras över att jag kan minnas Putte Kock när jag kan ha svårt för att komma ihåg namnet på mig själv (lite överdrivet kanske)... en av fördelarna (tror jag) med ett dåligt minne är nog att jag kan uppleva många saker för första gången flera gånger... men jag vet inte säkert... eller så minns jag inte det heller.
.
I vilket fall som helst så önskart jag alla ett gott nytt år.
 

Kommentera inlägget här :