Rök och...

... nikotinfri.
.
Jag blir lite förbannad när jag ser på TV-reklamen... när man vill lura in människor i ett annat nikotinberoende istället för att röka... och visst är det säkert mycket bättre att ersätta ciggen med snus... eller tuggummi... eller plåster... eller E-cigg... eller vad fan som helst med nikotin i... och vad som kan reta upp mig ännu mer är att nikotin har blivit en medicin och ska säljas som ett läkemedel... hur gick det till... egentligen... tobak är ju fortfarande "bara" tobak... lite likt knark kan jag tycka... om du handlar substansen på apoteket är det ju medicin men om du säljer det vidare illegalt så har det förvandlats till knark.
.
Ska jag ändå trycka i mig nikotin så kan jag ju lika gärna röka feta cigarrer... eller?
.
Jag har ju tidigare skrivit om E-ciggen som ligger här hemma... och helt ärligt så har jag inga större problem med mina röksuk... däremot så kan mitt sug efter att suga i mig vattenånga blandat med nikotinet i E-ciggen nästan övermanna mig mellan varven... det räcker att jag skriver om det här och nu för att jag ska gå igång... hua mig vilket sug jag fick direkt... tack och lov så behöver jag (precis som med drogerna) inte aggera ut eller fly ifrån ett nikotinsug... det går över ganska snabbt om jag slutar kämpa emot och bara låter det passera... och det är kanske därför som jag retar upp mig så himla mycket på TV-reklamen... den vill ju bara att jag ska fortsätta fly ifrån min egen besatthet och ersätta den med någonting annat som någon annan kan tjäna massa stålar på.
.
Nä vill man bli rökfri är lösningen förbluffande enkel... skit i att tänd nästa cigg... och ersätter du inte ciggen med någon annan form av nikotin... ja då blir du nikotinfri också... svårare än så är det faktiskt inte.
 

Kommentarer :

#1: Claes

Du är härlig Peter, den nakna sanningen om ett missbruk är det ända rätta för att inte linda in sig själv i en evig förnekelse
Stå på dig kusin, kram

Svar: Kram tebax
peter

skriven

Kommentera inlägget här :