Smärta...

... gör ont.
.
Ont är en subjektiv upplevelse... jag vet ju "bara" hur jag uppfattar min egen smärta... jag har lite problem med en axel som krånglat för mig i några veckor nu... och jag kan ju bara inte låta bli att fundera lite på min egen upplevelse av en smärtan... för det gör ju ont... ibland mer ibland mindre... inte så att jag ligger ner på marken och vrider mig i smärtor... men det gör lik förbannat ont och är minst sagt irriterande... jag blir faktiskt ganska trött på att gå omkring med en ömande axel även om den inte gör skitont hela tiden... det är värst när jag sover... svårt att hitta en bekväm sovställning med en arm som hela tiden är i vägen.
.
Jag år regelbundet till doktorn och får akupentur med ström för att "laga" min  onda axel.
.
Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur någon annan än jag själv hade reagerat på exakt samma smärta... är jag extra känslig eller är det (som jag hoppas) precis tvärtom... eller det här med att det tjuter lite i mina öron... är det tinitus för någon annan... för upplevelsen är ju högst privat och subjektiv... precis som med min axel... tänk om jag (hemska tanke) gnäller över en smärta som knappt gör ont... egentligen... jag är ju tyvärr en man som gärna vill kalla mig för en viking... varför det är på det viset är en helt annan sak... kanske har det med min uppfostran att göra... ni vet... killar gråter inte och allt det där tramset...
 

Kommentera inlägget här :