Talardag...

... i Helsingborg.
.
Om en halvtimme så drar jag iväg på ett talarmöte i Helsingborg... staden jag bodde i några år i min barndom... jag gick mina första år i skolan där... fast då var namnet på staden Hälsingborg med ä... staden har väl blivit lite mer internationell sedan dess kan jag tänka... vilket passar mig bra... jag känner mig nämligen som en internationell snubbe fast jag bor mitt ute i skogen vid vägens ände.
.
Snön har äntligen kommit till Brännebassalt och jag drömmer om en vit jul.
.
Jag är ju också medlem i en internationell organisation som visar mig likheterna var vi än bor med all önskvärd tydlighet... oavsett ålder, ras, sexuell läggning, religion eller avsaknad av religion så är vi ju alla samma lika... eller lika unika som ett konvent hette en gång för länge sedan... jaja... nu ska jag ge mig iväg ut på vintervägarna... och drömma vidare om en vit jul... på tal om... ingenting.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Hade jag vetat det hade jag kommit för att lyssna på dig.
/Nina

Svar: Nu var det ju inte jag som talade men det var himla bra.
peter

skriven

Kommentera inlägget här :