ALLA känslor...

... är okej.
.
Att vara så här ledsen som jag är just nu är helt okej... känns för jävligt men det är helt okej... det fattar jag... förståndsmässigt... att vara ledsen och sitta vid mitt köksbord och gråta är inte att självömka även om jag nu hur lätt som helst skulle kunna slänga på mig en offerkofta... och ni ska inte tro att jag inte vill det... det finns en stark kraft i mig som vill självömka just nu... och tycka jävligt synd om mig själv.
.
Att gråta är inte att tycka synd om sig själv... att gråta är ju nästan som poesi... vackert.
.
Det dyker upp alla möjliga känslor i mig... igår så var jag väldigt irriterad på saker som jag aldrig skulle störa mig på annars... jag fattar att det inte rörde sig ett endaste dugg om det som jag irriterade mig på för stunden utan att det låg någonting annat bakom... jag är verkligen inte nöjd med hur saker och ting i mitt liv har utvecklat sig... och skitförbannad på att det blivit som det blivit... en enorm besvikelse som naturligtvis också måste komma ut... här har jag lite nytta av att bo som jag gör... jag har vrålat ut min smärta när det gjort för jävla ont... hade jag bott i en lägenhet så hade nog någon ring polisen om de hört mig... jag vet inte om det hjälpte så himla mycket eftersom jag fortfarande irriterar mig på skitsaker... och inte lite heller... ta bara om en bil kör för sakta framför mig i trafiken... jag får kämpa för att inte bara köra rakt in i honom/henne med min bil... mitt tålamod är helt borta... jag bara reagerar huller om buller... om ni springer på mig idag så ska ni veta att mitt humör INTE beror på er.
.
Tack och lov så jobbar jag på ett ställe där ALLA känslor är okej... och jag kan säga till mina medmänniskor att låta mig vara i fred... att jag inte pallar att snacka med dem och att de får vända sig någon annanstans just nu... visst finns det människor som inte riktigt kan förstå detta... men fan... det är inte mitt problem... jag har fullt upp med att sörja... inte självömka utan bara vara ledsen för att jag är det... jätte, jätte ledsen... och vet ni vad... det är fan helt okej... så snälla... trösta mig inte utan låt mig få gråta... jag behöver det.
.
 

Kommentarer :

#1: Annika

Skickar en stor varm kram till dig från oss alla!

Svar: Tack <3
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :