Att lägga sig i tid...

... har fått en helt ny innebörd.
.
I mina ungdoms dagar så spelade det inte så himla stor roll om jag "glömde" bort att sova en natt eller två... att gå till jobbet direkt efter en natts festande funkade hyfsat... såklart att jag var lite småtrött och inte i bästa form kanske men det var faktiskt inga större problem... nu är jag äldre och det ser inte likadant ut längre... går jag inte och lägger mig i tid utan är uppe lite längre än vanligt så får jag direkt betala ett pris... som nu... hela kroppen skriker åt mig... det känns som om jag har varit ute och supit hela natten... och det enda jag gjort är att varit vaken några timmar längre än vanligt... och jag känner mig fan bakis.
.
Det har blivit allt viktigare för mig att få sova ordentligt på nätterna... trist.
.
Att åldras har sina nackdelar... och fördelar... nackdelarna är för det mesta fysiska... som att jag blir så himla trött bara för att jag inte går och lägger mig i tid... eller insikten om att jag någon gång under en festlig kväll kan få tankar som "det är kanske dax att dra sig tillbaka nu"... första gången den tanken kom så tittade jag mig förvånat omkring för jag fattade inte riktigt att den tanken kom från mig själv.
.
Fördelarna med att bli äldre är också många... som insikten att det "bara" är kroppen som åldras och att man aldrig någonsin blir klar... det finns alltid något nytt och spännande att upptäcka för mig... och då inte minst om mig själv faktiskt... me like... utveckligt är alltid skoj... och nu när jag blivit lite äldre så är det inte så himla invecklat att utvecklas... tycker i alla fall jag... även om jag fortfarande inte riktigt fattar varför jag behöver sova om nätterna.
 
 

Kommentera inlägget här :