Det växlar...

... snabbt.
.
Startade min dag med tårar... och det ser ut som om jag kommer att avsluta min dag på samma sätt... och däremellan så har nog de flesta känslor passerat genom min kropp... mitt känsloliv är onekligen rikt just nu... det går upp och det går ner... det går hit och det går dit... och det växlar snabbt... helt plötsligt så dyker det upp någonting som jag stör mig på... från ingenstans... det kan vara ett ljud... eller vad som helst... och jag reagerar omedelbart... i nästa sekund så blir jag rörd till tårar över någonting... eller ingenting... tårarna kommer faktiskt bara över mig lite då och då... jag liksom gråter en liten skvätt bara så där... appropå... utan att tänka på varför.
.
Det är himla skönt att ha ett hem att landa i även om jag är lite rädd för ensamheten just nu.
.
Fast jag är fortfarande rädd för att åka hem på kvällarna... ensamheten och mina egna tankar kan skrämma mig... och så får det vara... jag har vissa strategier jag använder mig av... som att skriva om hur jag mår, känner och tänker när det gäller specifika saker... plus att jag skriver i mitt stegarbete... och att jag så klart bloggar lite också... fast på min blogg så är jag naturligtvis inte lika öppen och naken som jag är i mina privata anteckningar... och det är väl bra... lite privatliv och  intigritet vill jag ju trots allt ha... att blogga om mina känslor är helt okej... för det är ju känslor som jag delar med den övriga mänskligheten... det finns ju inte en enda känsla som jag är ensam om att känna... och den vetskapen skänker mig hopp.

Kommentarer :

#1: Helena

Tack kram från Helena

Svar:
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :