Distans...

... och lagom.
.
Lagom har väl inte direkt varit mitt honörsord genom livet... vilket naturligtvis sätter mig i situationer då jag låter intensiteten ta över mitt liv... jag blir helt enkelt lite för mycket... och då behöver jag distans till mig själv... att skriva kan vara en bra grej eftersom jag då får ur mig mina egna ord och kan se på dem med lite mer distans än vad jag förmår att skapa mellan mina öron... eller att prata med min sponsor eller några väl utvalda nära vänner om det gäller tankar av lite mer privat natur... jag har ju faktiskt tillgång till olika forum där jag kan prata om ALLA mina tankar och känslor... var sak har ju sin plats... och det enda jag nog vet med säkerhet är att platsen mellan mina egna öron sällan är den bästa för mina tankar om allt smått och stort som händer i mitt liv.
.
Allting är inte alltid var det ser ut att vara... bakom våra masker finns våra sanna jag.
.
Och det händer mycket i mitt liv just nu... tro mig... på många plan... och jag behöver verkligen hjälp att få lite distans till mig själv... se på mig själv med lite mer objektiva ögon... ingenting som jag behöver vara det minsta orolig för eftersom jag är en shysst kille som är fylld med en hel del sunt förnuft (tro det eller ej) och av vacker fin kärlek till min omgivning och livet i stort... men som ändå kan ha lite problem med att se helheten när jag blir för intensiv... då kan det vara på sin plats att stanna upp och ta det lite lugnt ett tag... se saker och ting som de verkligen är och anpassa mig till den verkligheten som finns utanför mina öron.

Kommentera inlägget här :