En dag till...

... i Lund.
.
Det var lite skoj att träffa en ny grupp studenter som gick samma kurs som vi gjorde i höstas igår... och att se denna gruppens dynamik... deras process hade ju knappt börjat än... det var ju bara någon dag sedan de träffade för första gången... lite nostalgi kände jag... samtidigt som jag kunde tänka tanken att det är skönt att jag inte är elev på Lunds Universitet längre... för det lockar inte mig det minsta... skolvärlden är en rätt sluten värld och jag vill nog ha så mycket mer i mitt liv... lärandet är ju inte så begränsat som det blir i en skola... och jag är faktiskt rätt glad över att ha fått den insikten bekräftad ännu en gång... och det är i det "verkliga" livet som jag vill leva mitt liv... jag är en praktisk kille... teorier gör mig ofta väldigt trött.
.
Det är ute i verkligheten som jag lär mig hur livet funkar... på riktigt.
.
Missförstå mig rätt nu... jag är väldigt tacksam överv att få chansen att få gå på Lunds Universitet... det har gett mig hur mycket som helst... och jag ser fram emot denna dagen... jättemycket.

Kommentera inlägget här :