Förtroende...

... och frihet.
.
Börjar denna vecka med att åka och lyssna på hur Örebros brukarråd funkar... det ska bli spännande... de har blivit nerbjudna till Halland och då fick även vi på Halland brukarråd möjlighet att skicka två repensentanter för att lyssna på dem... varav jag då är en av dem... och jag bara tackar för det förtroendet... bara det faktum att jag har ett förtroendekapital är egentligen ganska stort om man tänker efter... visserligen så tar jag det för givet nu för tiden men jag är ju trots allt en alkolist och narkoman... en grupp i samhället som oftast har förbrukat sitt förtroende för... ja typ alla... det hör ju liksom till missbruket att ljuga och manipulera mest hela tiden... inte minst för sig själv.
.
I detta hus bor en kille som ni kan lita på... och det känns himla skönt ska ni veta.
.
Jag har väl alltid ansett mig vara en väldigt ärlig kille... men om sanningen ska fram så gjorde mitt missbruk även mig till en stor lögnare... bara det faktum att jag i över trettio år missbrukade alla möjliga droger utan att inse att jag hade ett problem är väl bevis nog... idag däremot så anser jag mig vara en kille som man kan lita på... och nu när jag sitter här och lovar mig själv att inte peta i mig någon drog idag... oavsett vad som händer... ja då har jag inga som helst problem att lita på det... och det gäller faktiskt det mesta... jag har några tider att passa idag... människor litar på att jag kommer att dyka upp... och det gör de rätt i... för idag kan de göra det... häftigt... den insikten får mig att känna mig... fri... fri att kunna ta ansvar för mina egna handlingar och mitt eget liv.

Kommentera inlägget här :