Hem...

... sköna hem.
.
Jag gillar att komma hem idag... städat och fint... massa sterarinljus brinner runt omkring mig och jag gillar verkligen den "mysfaktorn" som det innebär... stearinljusen sprider både värme och sinnesro... och just nu sitter jag här mätt och belåten efter att ha fått i mig lite god mat... som jag själv lagat... vilket jag är både stolt och glad över... att laga gott käk till mig själv har ju inte direkt varit någon av mina bästa sidor tidigare... men nu har jag faktiskt fixat det i flera veckor... och det känns himla bra ska ni veta.
.
Mina stearinljus har visat sig vara en av mina bästa investeringar på mycket, mycket länge.
.
Jag märker verkligen skillnad på att vara här hemma sedan jag fått en liten annan struktur på mitt liv här... att gå upp en halvtimme tidigare på morgonen och tillåta mig att vakna med en frukost och kopp kaffe i stearinljusens sken ger mig en bra start på dagen... att laga riktig mat när jag kommer hem på kvällen gör att jag känner mig nöjd med mig själv... och att jag är betydligt sparsammare med mitt TV-tittande ser jag som ett kvitto på att jag börjar trivas betydligt bättre i mitt hem än... ja typ någonsin.
.
Ja som det kan bli... tror minsann att jag ska skriva en fråga i mitt stegarbete nu också... mycket vill ju ha mer.

Kommentera inlägget här :