Landar...

... i mig själv.
.
Sätter mig ner framför min dator och landar... det har hänt mycket för mig idag... dels en massa rena arbetsgrejer men det är för ovanlighetens skull inte det största för mig denna dagen... nä... då är det mycket större att jag bjudit hem några goda vänner på middag och fotboll... att Sverige förlorade matchen betyder inte så mycket... det stora för mig låg på ett helt annat plan... på den rent personliga planhalvan så att säga... och jag är riktigt lycklig över att det blev en bra kväll... och att jag lyckades laga en riktigt god middag till oss... som en av killarna sa... 8 poäng av 10 möjliga... och han slösar minsann inte på poängen i onödan.
.
Att stanna upp och landa i mig själv är någonting jag nog borde göra lite oftare... faktiskt.
.
Men den riktigt STORA händelsen för mig idag måste nog ändå varit mitt första besök hos terapeften... det var minsann någonting som fick mig att tänka till lite extra... hon var riktigt vass och jag tänker göra mitt allraste bästa för att hon ska kunna hjälpa mig att få kontakt med mig själv... på riktigt... och vet ni vad... jag känner stort hopp om att det kommer att bli hur bra som helst till slut... även om jag mer än väl förstår att det kommer att ta sin tid... men det är det med all säkerhet värt... det kan jag verkligen känna nu när jag sitter här och landar denna dagen... processen är igång... skönt... det känns både lite skrämmande och väldigt, väldigt hoppfullt på en och samma gång... men mest hoppfullt faktiskt om jag tänker efter.

Kommentera inlägget här :