Vill inte, vill inte...

... måste.
.
Efter att ha sovit lite längre än vad jag gjort de senaste dagarna så sitter jag nu här i mitt älskade kök och käkar mig en frukost... funderar lite över vad jag behöver göra idag... eller nä nu ljög jag... jag VET vad jag ska göra idag... jobba med en massa papper som skulle varit klara för lääääänge sedan... och jag skulle fortsätta att ljuga om jag sa att det är någonting som jag ser fram emot... nej det är verkligen en "vill inte, vill inte, måste" grej som jag bara behöver göra direkt utan att tänka så mycket på det... vissa saker försvinner ju inte bara för att jag stoppar huvudet i sanden och låtsas som om det regnar... tvärtom... de växer ju snarare och skapar massa en massa inre stress hos mig... så jag får väl bara ta tag i det och kalla det för "friskvård" istället... för jag har en liten aning om hur jag kommer att må när jag väl är färdig med det arbetet.
.
Min frukost är en bra och himla nyttig start på dagen... under alla nyttigheter ligger det yogurt.
.
Och nu när jag ändå ska arbeta hemifrån och inte behöver lämna mitt hus på hela dagen så hinner jag väl med att tvätta lite tvätt och kanske köra över mitt hem med dammsugaren också... men... det viktigaste först... mitt kaffe och min frukost... sen är jag redo att ta tag i det jag inte vill men måste göra... och det ska bli skönt att äntligen få det gjort.

Kommentera inlägget här :