Att få börja dagen...

... Med en reningscermoni. . Gick direkt från min säng ner till havet i morse... Varje söndag så vallfärdar nämligen Balaneserna till stranden för att gå ner i vattnet och sätta sig och meditera... Det är någon form av reningscermoni kunde jag förstå... Jag träffade en jättefin gammal farbror ute i vattnet och han berättade för mig att detta var en söndagsgrej... Hela familjen åkte ner till stranden på morgonen och sen åkte man hem för att umgås... Renade och fina. . Vi satt rätt länge i vattnet och pratade... Om Bali, Sverige och livet i allmänhet... Och som vanligt så är det tydligen väldigt konstigt att vi i Sverige skiljer oss så mycket... Här nere betyder familjen allt... På gott och ont menade min nya vän... För han berättade för mig att det också skapade stora konflikter familjer emellan... Eftersom familjen är en enhet så drogs alla med i en konflikt... Och det var väldigt synd tyckte han... Och naturligtvis så undrade han om vi hade fri sex i Sverige ... Utomlands så verkar många tro att vi ligger och knullar överallt... Typ alltid... Och alla med alla ... Jag sa åt honom att det snacket nog var en liten smula överdrivet... Vi skildes åt och jag kunde känna mig rik som fick detta samtal med honom. . Efter mitt morgonäventyr gick jag med lätta fötter till mitt hotell för att käka frukost... Och tro det eller ej... Jag känner mig ren... Och att jag är en del av något större än mig själv... Vilket visade sig med all tydlighet för mig när jag insåg hur glad jag kan bli över att det finns så fina människor i mitt liv.

Kommentera inlägget här :