Att rensa bort...

... gammal skit.
.
Hemma hos mig ligger det kläder ta mig fan överallt... och när jag tänker på det så kan jag inte låta bli att undra över hur många klädesplagg jag använder mig av egentligen... för att det bara är en bråkdel av alla kläder jag har är ställt utom all tvivel... det mesta är bara sånt som ligger och samlar damm... och som jag aldrig någonsin kommer att använda igen.
.
Det är med andra ord tid för en rensning... gammal skit behöver jag inte fylla mitt liv med... det fyller ju liksom ingen annan funktion än att vara i vägen... alla behöver vi nog rensa bort gammal skräp lite då och då... det kan vara kläder... gamla möbler... eller bekanta som vi inte behöver ha i våra liv längre.
.
Många saker har definitivt en "bäst före datum"... och då gör man nog klokt i att slänga dem.

Kommentera inlägget här :