Att surfa...

... Var fruktansvärt. . Det är med en viss stolthet som jag kan berätta för er att jag kom upp stående på brädan redan på första försöket... Och jag lyckades göra om det konststycket tre gånger... Men fy fan.., det var en nära döden upplevelse... Bara att komma ut höll på att ta knäcken på mig ... Vågorna var gigantiska och jag virvlade runt i dem gång på gång... Trodde på riktigt att jag skulle drunkna... Har nog aldrig känt mig så hjälplös liten... Vilken kraft... Oj oj oj. . Jag trodde att jag badat i stora vågor innan... Men nä... De här vågorna spelade i en helt annan liga.. De var fan GIGANTISKA. . Instruktören berättade mycket riktigt för mig efteråt att de var ovanligt stora... Så det kanske inte var så konstigt att jag flera gånger blev rädd på riktigt... Men fan vad stolt jag är över att jag fixade stå upp på brädan och ta mig fan surfa på riktigt... Jag hade betalt för två timmar ... Efter en halvtimme eller något sånt så höll jag bokstavligt talat på att dö av utmattning... Och när jag en sista gång virvlade runt i jättevågen utan att kunna få luft så fick jag nog och gav upp... Och jag tror att det var ett himla bra beslut. . Men visst... Jag har varit på Bali... Och jag har surfat... Check.

Kommentera inlägget här :