Börjar dagen med...

... en frukost.
.
Jag var ju på yoga för en vecka sedan på mitt gym... till min stora förvåning kände jag mig vigare än på väldigt länge och lätt som en fjäder... och då fick jag ju bekräftat vad jag nästan anade lite grann tidigare... nämligen att jag hade gått ner i vikt... min gubbmage var inte lika mycket ivägen som tidigare och det kändes himla bra ska ni veta... alldeles väldigt himla bra minsann... bättre än vad jag kunnat ana faktiskt.
.
Om ni kollar riktigt noga så ser ni att min gubbmage har minskat markant på Bali.
.
Jag vet väl inte riktigt vad som är den största orsaken till min viktminskning men faktum kvarstår att jag gått ner över 6 kilo på en månad... om det beror på att jag rört på mig ovanligt mycket (det blir ju en hel del simmat på Bali när man snorklar och dyker t.ex.)... att jag ätit annorlunda... eller... vilket jag faktiskt misstänker skarpt... det beror på att jag rökt som en galning i en månad... vet jag inte riktigt... men jag vet att jag gillar resultatet... kalla det fåfänga eller vad som helst det struntar jag i... det enda jag vet med all säkerhet är att jag gillar att väga mindre och att jag inte vill ha en gubbmage.
.
Så nu sitter jag här och käkar frukost... och jag vill inte bara äta bättre utan även ta tag i min träning och ta mig ner till gymmet några dagar i veckan... i en förhoppning på att det ska räcka för att hålla det värsta av min gubbmage stången... och funkar inte det... ja då överväger jag faktiskt att börja röka igen.
 

Kommentarer :

#1: Helena Tjörnebro

Grattis till vikt minskningen! Hoppas inte du börjar röka igen. Men det är ju så att rökning ökar ämnesomsättningen.
Tack för din fina blogg gillar att lösa i den. Jag kommer till Gullbranna konventet. Ser fram emot Yoga på stranden. Kram Helena

Svar: Skoj att du gillar min blogg... och att du kommer att vara med på yogan :-)...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :