Efter regn...

... kommer sol.
.
Efter ett fritt fall där det kändes som om allt i mitt liv mest var pest och pina så börjar det vända... så klart... det gör ju alltid det även om det inte känns så när man är mitt i något som känns jobbigt... men när jag går upp i morse så börjar min dag på ett för mig fantastiskt sätt... för det första som möter mig är... ett fungerande dass... och tro mig när jag säger att det är en lyx värd att njuta av... värmefläkten som jag byggde in utanför mitt hus lyckades värma upp och smälta ner isproppen i mitt avlopp... och ett fungerande avlopp är underskattat... något som jag tagit för givet och inte förstått vidden av... ett fungerande avlopp gav mig faktiskt lyckokänslor.
.
En bra sak med gårdagen var att jag inte tog på mig en massa masker för att dölja hur jag mådde.
.
Nu är naturligtvis inte allt frid och fröjd med mig bara för att jag har ett fungerande avlopp... men jag gjorde faktiskt aktiva handlinger trots mitt mående igår... grejer som är bra för mig... som att sola lite solarium och bada bastu för att känna mig lite frächare rent fysiskt... jag ringde även min sponsor... snackade och fick lite vägledning... gick på ett NA-möte i Lidhult och skrev lite i mitt stegarbete... aktiva handlinger som gör att livet känns lite lättare utan att jag behöver ta på mig några masker utan kunde stanna kvar i den känslostämmning som jag befann mig i... och det var en stor vinst för mig... för jag vill ju inte längre gömma mig för mig själv... jag behöver inte ta på mig några masker bara för att jag mår si eller så... jag behöver nog bara bara må och känna... precis hur som helst.

Kommentera inlägget här :