Jag vill ha...

... bättre uppkoppling.
.
Att bo ute på landet har sina fördelar... och nackdelar... och för en kille som gillar teknikens under och mer än gärna tar till sig av alla dessa underbara möjligheter som internet erbjuder så är det en smula frustrerande att inte ha en uppkoppling som matcher den nya tekniken... det känns lite grann som att kära med häst och vagn på en racerbana... jag har ingen större nytta av via play... att ladda ner en film tar nämligen sin lilla tid ute i Brännebassalt.
.
Försäljare har lurat mig att tro att det skulle kunna fixa sig med en trådlös uppkoppling... det blev ännu sämre och jag fick skicka tillbaka alla prylarna med vändande post... och koppla in mig på telefonnätet igen... ett telefonnät som inte har den största prioritet när det gäller utbyggnad... nä jag får nog allt sitta ner och vänta... vänta på att det mobila bredbandet byggs ut även för oss ute på landet... någon gång måste det väl ske... för jag vill också vara med... och kunna ta del av all häftig teknik.
.
Jag skulle vilja kunna använda mig av allt som teknikens under erbjuder... även ute på landet.

Kommentera inlägget här :