Kedjeröker...

... Så att jag glömmer bort att äta. . Min semesterrökning fullkomligt exploderar... Inte trodde väl jag att mitt återfall på ciggen kunde ta så stora proportioner ... Detta är ju helt sinnessjukt... Har nog aldrig någonsin rökt så här mycket... Och ett av resultatet av att röka är att jag tappar aptiten... Glömmer bort att äta helt enkelt... Snacka om att en är för mycket och tusen aldrig nog... Nu fattar jag vad som menas med den frasen... Jag hinner knappt fimpa en cigg innan jag tänder en ny. . Det ska faktiskt bli en liten smula intressant att se hur min kropp reagerar när jag fimpar min sista cigg idag... Och kanske är det som jag inbillar mig men jag tror ta mig fan att jag gått ner i vikt sen jag började röka... Jag har sett bilder på mig själv som påminner mig om hur jag såg ut för några år sedan då jag var en inbiten rökare... Och jag måste vara helt ärlig när jag säger att jag gillar de bilderna... Jaja... Jag ska ställa mig på vågen när jag kommer hem och kolla upp hur det förhåller sig... Kan rökningen ta bort min gubbmage så kanske jag får omvärdera mitt beslut om att leva rökfri. . Vad som talar för min rökfrihet är kanske det faktumet att det är betydligt billigare att leva utan ciggen... Här nere kostar de ju nästan ingenting men ska jag hålla detta tempot i Sverige så lär det bli jävligt dyrt... En annan sak som jag tänker på är tilliten till mig själv... Jag vill ju gärna vara en kille som jag kan lita på... Och har jag nu lovat mig själv att klippa med ciggen så betyder ju det något. . Annars så vet i fan... Sist så tyckte jag ju att jag blev lite mer känslomässigt mottaglig... Men jag tycker nog allt att jag är himla nära mina egna känslor just nu... Det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad eller om det bara var något som jag inbillade mig när jag blev rökfri. . Jag har ju också fått för mig att det är förbluffande enkelt att bli rökfri... Kommer det att funka även denna gång? . En sak vet jag i alla fall... Och det är att det går att bli rökfri... Och att jag inte behöver köpa en massa plåster, tuggummi, snus eller något annat av allt det där som säljs till rökare som vill sluta röka... För jag har lärt mig att om jag inte tänder den där första så blir jag rökfri... Kanske blir det svårt men det är väldigt enkelt... Precis som jag läste i dagens text idag ... Den var ju som alltid... Klockren. . Om två timmar kommer en taxi och hämtar mig för att köra mig till flygplatsen... Kanske läge att käka lite innan... Eller så tänder jag väl bara en cigg till.

Kommentera inlägget här :