Bön...

... och meditation.
.
Jag fick en uppgift av min sponsor i förrgår... om att fundera lite på det här med bön och meditation... 11-steget (som handlar om bön och meditation) har jag redan lämnat till honom och det ska vi snart gå igenom tillsammans... men jag ska ändå fundera lite på vilka allternativ som finns för att be och meditera... och det tycker jag är en himla bra uppgift eftersom det säkert finns hur många sätt att be och meditera på som det finns människor... och jag vill ju gärna leva ett praktiskt liv... och inte bara meditera när jag kör ett yogapass eller be i en kyrka... det passar inte mig och mitt liv... visst funkar det utmärkt att meditera en stund på stranden nu när jag är där i några veckor... men det räcker inte... jag behöver ju meditera de andra 11 månaderna på året... och det gör jag också... i bilen... när jag promenerar... dricker mitt morgonkaffe... o.s.v... för be och meditera kan man ju göra var som helst... precis var som helst... nästan.
.
Det är fortfarande alldeles för kallt för mig att meditera i vattnet... men jag har doppat mig.
.
Nu har det varit fullt på stranden i några dagar... solen skiner och det är så pass varmt att jag faktiskt har kännt mig tvingad att svalka av mig med ett dopp i havet mellan varven... och det är ju precis som det ska vara på en strand... inte för att det är har hunnit bli så himla varmt i vattnet än... men ändå tillräckligt för att jag ska palla hoppa i och doppa mig... men jag ligger inte kvar och mediterar... än... kanske något jag ska be en kraft starkare än mig själv om hjälp med att fixa... och jag tror falktiskt på att den bönen kan komma att uppfyllas.
 

Kommentera inlägget här :