Golf...

... premiär.
.
Igår så var det då dax för årets första golfrunda med polarna... det gick väl så där... man kan väl säga att jag lyckades variera mitt spel... efter ett par (vilket inte hör till vanligheterna för mig) så slog jag omedelbart bort bollen på nästa hål... att jag slutade klart sist av oss är väl något som jag leva med... men det händer ju ganska mycket på en golfrunda... det är ju så mycket mer än "bara" golf på en golfrunda... vi upptäckte t.ex. att det hängde en död mus i ett litet hål på min golfbag... men mest är det ett himla bra sätt att umgås och ha trevligt... att bara knalla omkring och slå en liten boll framför sig är... trivsamt... och okej då... ibland en liten smula frustrerande när man inte hittar bollen i det höga gräset och förlorar ett extra slag... det är ju trots allt en tävling.
.
Den här bollen gillade jag... tyvärr så slog jag bort den och efter det rasade mitt spel.
.
Idag så tänker jag däremot stanna hemma och göra sådant som jag behöver göra... och då menar jag inte att se vidare på Sons Of Anarchy... även om jag lätt skulle kunna slå mig ner i soffan och titta på den serien hela denna dagen... jag gillar att slappa framför TV:n... och att då se på serier som SOA är ju bara hur flippat som helst... och jag fattar inte hur jag bara kunnat missa detta ända tills nu... fast å andra sidan... den som spar han har... men idag så är det dammsugning och skura golven som gäller... så nu sätter jag på en bok att lyssna på och startar dammsugaren... för en riktig man behöver göra det en man behöver göra... också.
 

Kommentera inlägget här :