Här...

... och nu.
.
Idag så ska jag hänga hemma i Brännebassalt... även om det hade faktiskt varit lite skoj att åka in till Halmstad och hänga med polarna på torget framför en storbildsskärm... Sverige spelar ju kvartsfinal mot Island i Halmstad lite senare idag... men... en heldag hemma i skogen var det alltför länge sedan jag unnade mig... och min gräsmatta vill bli klippt... helst redan igår.
.
En sommardag hemma i Brännebassalt kan ju bara inte vara fel... inte någon gång.
.
Att bara gå omkring och vara är en konst... här och nu låter himla enkelt men det kräver trots allt en viss träning... att kunna njuta av att plugga in en talbok i öronen och klippa gräset samtidigt är fantastiskt... strunta i gårdagen och inte ta ut morgondagen i förskott... bara vara här och nu... ladda batterierna... njuta... det är jag värd efter en minst sagt omtummlande vecka... det har ju hänt en hel del den senaste tiden och jag har haft massa tankar om hur det ska bli med allt... tankar som skapat oro inför framtiden... jag ville ju verkligen ha mitt banklån så att jag kunde bli skuldfri... och jag var betydligt oroligare än vad jag själv ville erkänna inför dessa mötena med banken... det kändes som om hela min framtid stod på spel... så stort blev det mellan mina öron... och även om det nu blev bättre än vad jag vågade drömma om så känner jag att jag behöver landa... i nuet... här och nu.
 

Kommentarer :

#1: Johanna Catwitch

Ha en riktigt go dag vännen :) kram xo <3

Svar: detsamma
peter

skriven

Kommentera inlägget här :