Kossorna...

... har flyttat hit.
.
Så kom de då till slut... mina grannar kossorna... en hel familj med tjur, kossor och några kalvar står och betar på ängen sidan om vårt hus... lite småtrevligt idylliskt om ni frågar mig... däremot så kanske jag inte riktigt gillar flugorna de drar med sig... men så är det väl för det mesta... allt har sitt pris.
.
Kossor är snälla och det är väl tur... för de är ju himla stora också.
.
Jag kommer ihåg för en massa år sedan då Kurt Olsson hade ett TV-program... han brukade intervjua människor i en jättesoffa på ett tak... och en av frågorna han ALLTID ställde var om intervjuoffret hade koskräck... och jag ska ärligt säga er att jag passar mig för att gå in till kossorna... jag skulle inte vilja reta upp den stora tjuren... inte en chans... men annars så tycker jag mest att vi har trevloiga grannar... det är skoj att se kalvarna hoppa omkring av ren glädje... den smittar.
 

Kommentera inlägget här :