Mulle...

... dax.
.
Mulle är ett intressant spel... när man spelar mulle så är helt vanligt hyfs lagt åt sidan... här får man häckla och tetas hur myckat man vill... och det gäller att vara insatt i detta när man sätter sig och spelar ett parti... det finns människor (faktiskt de flesta när det gäller just mulle) som tar detta spel på största allvar... och då är alla trix tillåtna... förutom fusk då givetvis... även om jag sett det fuskas när det har spelats mulle... egentligen en dödssynd som borde bestaffas hårt... eller åtminstånde med några avhuggna fingrar... minst.
.
Mulle har många funktioner... det är ju så mycket mer än "bara" ett spel.
.
Jag och min underbara flickvän bråkar inte... vi spelar mulle istället... där kallar vi varandra för olika saker och får fullt utlopp för alla möjliga känslor... det har t.o.m. hänt att jag blivit lite sur (men det tänker jag aldrig tala om för henne) när vi spelat... för även om jag inte är en dålig förlorare så kan mulle ta fram sidor hos mig som jag knappt visste fanns... men jag har sett värre... betydligt värre... på VågaVa i Ljungby så har det hänt att folk flytt fältet under ett pågående mullespel... och då menar jag inte de gånger då någon dålig förlorare lämnat bordet... nä... jag tänker på de gånger när våra besökare blivit rädda och flytt... något som för övrigt hände nera på Tylösand för några år sedan... vi kom i dipyt under våra fina hjärtflaggor... och det slutade nästan i handgemäng... människorna runt omkring oss flydde närmast i panik. 
 

Kommentera inlägget här :