Skuldfri...

... kanske inte är helt rätt ord.
.
Var och lånade pengar på banken tidigare idag... och det känns himla bra att nu ha betalt av ALLA mina skulder och samlat allt på ett enda lån... precis som vilken "svensson" som helst... jag fick t.o.m. en betydligt bättre ränta än vad jag hade på mitt tidigare lån till banken... men det bästa var ju ändå att bli kvitt kronofogden, CSN och alla dessa inkassokrav som regnat över mig i så många år... och jag måste säga att det var en ren fröjd att förhandla med dem om betalningen... nästan alla gick med på att stryka skulden och skriva av räntan om jag bara betalade kapitalkostnaden... vilket i samtiliga fall innebar en rejäl sänkning av kravet... så visst... skuldfri är jag väl inte men att ett lån på banken med mitt eget hus som säkerhet är en himla skillnad från hur det har sett ut fram tills idag... nu kan inte kronofogden mäta ut min lön eller tvinga mig att sälja huset längre... en stor sten har släppt från mitt hjärta.
.
Nu ligger livet som en helt "vanlig" medborgare i samhället framför mig... spännande.
.
Tänk att det till slut löste sig för mig... jag skulle ljuga om jag inte sa att jag haft en stor klump i magen inför dessa möten med banken... vad det kommer att innebära för mig att vara helt fri från fodringsägare och kronofogden vet jag väl inte riktigt än... men jag kan säga så här mycket i alla fall... och det är att det känns rätt bra nu.
 

Kommentarer :

#1: Chrissie

Att glädjas över andras lycka är helt jävla underbart!!!!!
Är en väldans skillnad att ha ett banklån än att känna sig jagad av fogden!
Är så glad för din skull att det föll en tår!
Kramkalas

Svar: Tack... Det känns riktigt bra idag ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :