Att tala...

... på konvent.
.
Jag måste nog allt erkänna att jag gillar att stå i centrum... och även om det kan vara med en viss skräckblandad förtjusning så gäller detta även när jag talat på konvent... och nu när jag på väg till Polen slår det mig att jag ska tala där med... på engelska... och vet ni vad... det tycker jag ska bli skitskoj... inte för att jag är någon hejare på engelska direkt utan mest för att det känns så himla spännande... och spänning får mig att känna mig levande... en intensiv här och nu känsla... då är jag nog mer rädd för att jag inte känner någon och att jag kanske blir en liten smula blyg... även om detta också är någonting jag ser fram emot... det är inte ofta jag kommer till ett konvent utan att känna någon... det tycker jag ska bli riktigt intressant... det var länge sedan jag kände mig som en nykomling.
.
Det känns faktiskt riktigt bra att slippa leva i en fantasivärld längre.
.
Kommer ihåg när jag åkte till Berlin på ett konvent för en herrans massa år sedan... min erfarenhet av att åka utomlands var lite skev på den tiden... jag trodde bl.a. att jag kunde prata tyska... det var inte sant... vilket blev lite av en chock för mig... att tyska bara var något jag trodde jag kunde prata när jag var full... idag lever jag inte längre i en fantasivärld... och det är jag glad över... jag kan åka till Polen och befinna mig i verkligheten... skönt... och jag kommer inte att prata polska... för det kan jag inte.

Kommentarer :

#1: Ove Andre Remme

He he hei Peter :-)

Jeg kan Polsk vet du, hadde vært kulå fått vært der sammens med deg å hørt på deg. Hvor skal du i Polen da??

Svar: Konventet låg utanför Warzawa men nu hänger jag i Krakow
Kram
peter

skriven
#2: [email protected]

Kroppsspråk är säkert universiellt o det kan du... kram

Svar: Så sant så sant 😉... Kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :