Efter sol...

... kommer regn.
.
Vaknade upp i ett regnigt Göteborg denna morgon... och naturligtvis har jag inga regnkläder med mig... inte ens en liten jacka... det var ju ett strålande väder när jag satte mig i bilen i går eftermiddags och behovet av andra kläder än något att skyla kroppen med fanns inte... flippflopp, jeans och en T-shirt... idag är jag glad över att jag valde långbrallor... för regnet i Sverige är inte riktigt samma sak som de varma sköna regnen i Bali som jag fick uppleva i vintras... på nyårsdagen stod jag och dansade i monsunregn och tyckte livet var helt fantastiskt... en av de fräckaste upplevelserna jag varit med om tror jag... idag så blir det inget dansande... för idag så blir det att sätta sig i bilen... lyssna på Patrik Sjöbergs bok och köra till Falkenberg... där vi ska snacka om Brukarrådets framtid... vilket väl i.o.f.s. också är rätt intressant... fast det är ju klart... något dansande blir det inte... tror jag... för man kan ju aldrig riktigt veta vad denna dagen har i sitt sköte... och det gillar jag... den ovissheten är spännande... vem vet... kanske tittar solen fram om ett litet tag.
.
Det finns inga dåliga väder... det gäller bara att klä sig rätt... och efter regn kommer sol.
 

Kommentera inlägget här :