Idag är den första dagen...

... i resten av mitt liv.
.
Efter en intensiv helg i Husqvarna så är jag då tillbaka i min vardag... visserligen högst tillfälligt eftersom jag ju åker till Polen om några dagar... där jag tänker fira midsommar på deras 25-års konvent... vilket jag verkligen ser fram emot... jag tillhör den lilla skara som aldrig tidigare har varit i Polen och är både glad och tacksam över att kunna åka dit nu... jag gillar ju att resa... och eftersom jag ju fortfarande är en drogfri kille så slutar inte längre mina resor i katastrofer... vilket snarare var regel än undantag när jag fortfarande söp och knarkade... då hade jag ju ALLTID otur och hamnade i trubbel hela tiden... missade jag inte planet hem så blev jag vräkt från hotellet där jag skulle bo... den risken är minimal när man är nykter... och det tycker jag är skönt.
.
Att fira midsommar nykter och drogfri är inte samma sak som att ha tråkigt... tvärtom.
.
Midsommar närmar sig med stormsteg... och tänka sig att denna högtid som i mitt tidigare liv varit så förknippad med fylla och katastrofer har förvandlats till en av de bästa drogfria dagarna för mig... en dag som jag brukar tillbringa med mina drogfria vänner... och ni ska veta att vi har förmågan att trivas tillsammans i NA... i vår kärleksfulla gemenskap är det lätt att känna sig välkommen... jag ser fram emot att träffa mina nya vänner i Polen... det ska bli skitskoj.
 

Kommentera inlägget här :