Om jag inte har något att skriva om...

... så borde jag ju vänta tills jag har det.
.
Nu är det så där tomt mellan mina öron igen... och så sitter jag här och tänker på vad jag ska skriva om på min blogg när jag inte har någonting att skriva om... får det briljanta idén om att skriva om det... att jag inget har att skriva om... men... då skriver jag ju trots allt om någonting ändå... en ickehandling som blir till en handling helt enkelt... och jag gör ju fler sådana handlingar... eller ickehandlingar kanske det ska heta... och ickehandlingar kan göra gigantisk skillnad i mitt liv... ta bara det där med min drogfrihet... i grunden så börjar ju den med en ickehandling... jag har struntat i att peta i min droger i 15 år... och hela mitt liv har förändrats tack vara att jag valt att göra... ingenting... visst... ingenting är ju lite väl tråkigt så jag har ju passat på att fylla detta ingenting med någonting... när det gäller min drogfrihet så har jag valt att fylla den med tillfrisknande enligt NA:s modell... när det gäller mig blogg... ja då valde jag idag att fylla den med ord som påminner mig om att ingenting kan vara en bra grund för någonting.
.
Resan genom livet fortsätter... på väg in i framtiden... tjoho.

Kommentera inlägget här :